תכנון מטרות לאתר בית ספרי

אז מהן המטרות של האתר?
נתחיל מנקודת הנחה, שמדובר באתר בית ספרי. ככזה, הוא משרת 5 קהילות מרכזיות, שצריך לברר מהם הצרכים והציפיות שלהם.
קהילה ראשונה- התלמידים. מה השימוש של התלמידים באתר? האם יש צורך למרחב כיתתי? פורום? יש לברר את פרופיל השימוש של התלמידים באינטרנט, ולשאוף לאפשר להם כלים ברמה גבוהה, כגון רב שיח (צ’אט), זיהוי הנוכחים באתר, שיתוף ודירוג תכנים, ועוד.
קהילה שניה- ההורים. מהם ערוצי התקשורת שההורים צריכים? האם יש להם צורך בקהילה פנימית? באילו תחומים יכולים ההורים להיות מעורבים ולתרום לבית הספר? בתחום זה ניתן להכניס גם תחומים של שמירת קשר עם בוגרים, ולהבדיל- הנצחה.
קהילה שלישית- צוות המורים. האם יש למורים צורך להעביר מסרים לתלמידים? מהם הקבצים שרוצים לשתף באופן וירטואלי- קבצים למיניהם, סיכומי שיעורים, דפי חזרה וכדומה.  אילו הפעלות לימודיות יוכלו המורים לשדרג באמצעות האתר (קישורים להעשרה, הפעלות, חקרשת, בניית מאגרי מידע כמשימה לימודית, ועוד)? כמה שימוש יעשו ב”חדר מורים” וירטואלי? במאגר קבצים כללי? איזו תקשורת המורים מקיימים בינם לבין עצמם, מול ההורים או מול תלמידיהם?
קהילה רביעית- צוות ההנהלה והמנהלה, כולל פיקוח. איזה מידע ההנהלה מצפה לאסוף מתוך האתר? האם יש סקרים מסוימים שיתרמו לכך? איזו תקשורת הם מצפים לקיים- מסירת הודעות ועדכונים, פרסום ניוזלטר כללי של בית הספר, לוח אירועים וכדומה, ובמקביל- אילו ערוצים פתוחים אליהם כדי למסור ולהעביר אליהם בקשות, שאלות, תכנים מסוגים שונים? אילו פרויקטים מיוחדים בית הספר רוצה להדגיש? מהו המידע הטכני שבית הספר רוצה להנגיש לכלל הקהילות המשתמשות באתר?
קהילה חמישית- העולם, ובכללם מועמדים פטנציאליים (וההורים שלהם). מה האווירה שהאתר משדר? עד כמה היא תואמת את האווירה האמיתית שקיימת במקום? האם יש ביטוי מאוזן של הפעילויות השונות המתקיימות בבית הספר- פעילויות לימודיות ותוכניות מיוחדות, פעילות חברתית, עשיה למען הקהילה, פעילות מחוץ לשעות הלימודים, וכן הלאה. האם האתר מעניין, מלא, אטרקטיבי? האם המייחד את בית הספר מודגש מתוך האתר?
 
כדי לדייק עוד את מטרות האתר הבית ספרי, רצוי לערוך מחקר השוואתי קטן, להיכנס לאתרים מקבילים ולבחור מה החלקים שהייתם רוצים להפעיל גם אצלכם, ומהם החלקים הפחות מוצלחים. דמיינו את אתר החלומות שלכם. מה יהיה בו? מה לא? איך הוא יופעל? חשבו על הכוחות הזמינים אצלכם, הדמויות בצוות שישמחו לתרום למהלך.
חשוב לדרג את המטרות השונות. מלבד בחירת הפלטפורמה, שאמורה לאפשר מראש את רובן המוחלט של המטרות, לא כל המטרות יושגו באחת. הטמעת שימוש באתר בית ספרי היא ענין של זמן ומודעות. לכן יש להגדיר את המטרות הראשונות ולהשקיע בהן, ובהמשך לפתח את התוכן של האחרות. כלל זה נכון גם כשמכינים אתר ע”י גורם חיצוני, שכן כשמדובר באתר בית ספרי- הוא מוכרח להיות דינמי, והתחלה בנפח גדול מדי תגרום להמשך דליל ולא דינמי.

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן