כשפלטפורמה פוגשת תוכן

צורך > חיפוש > חקירה > בנייה > התנסות > שילוב בארגז הכלים > תוכן מתאים בשלמות לכלי.

אני רוצה לספר על תהליך היכרות עם כלי דיגיטלי חדש, ומה עבר עד שנוצר שידוך מושלם בין תוכן לכלי.

קצת לפני החופש הגדול הכרתי לראשונה את הפלטפורמה של ג’יגזי. בשביל דף עבודה שרציתי להפוך לדיגיטלי, חיפשתי אצל אפרת מעטוף כלים שמאפשרים גרור ושחרר drag & drop. ג’יגזי עלה שם, כלי חדש ומעניין, התחלתי לחקור. הצחיק אותי שהפלטפורמה כ”כ ממוקדת בתכנים יהודיים –  די שונה מהמקובל אצל המתחרים. ואהבתי את הפתרון שלהם לרעיון של גרירה. יצרתי כמה פעילויות, שיצאו יפות בזכות מאגר הקליפארט והמבנה של ג’יגזי שממש מתאים ליצירת לומדות חמודות ללומדים צעירים.

עוד לא באמת הכרתי את הפלטפורמה, גם אחרי שבדקתי קצת את היכולות וההגבלות. בניתי פעילות ראשונה כדי לראות מה עובד ומה טוב, וניסיתי עם תלמידים כדי לקבל משוב. המשוב הראשוני, אגב, היה שהפלטפורמה לא ממש מתאימה לתלמידים בכיתה ה’, בגלל שהיא ‘מגלה’ את התשובות. מצד שני, הם אהבו את החווייה, והרגישו חיובי. לא היה לחץ סביב המשימה. השלמתי את סדרת הפעילויות שהייתי צריכה באותו זמן, וזהו. לא המשכתי ליצור שם עוד, כיוון שהכלי לא לגמרי התאים לגילאים שלימדתי.

כן שמרתי אותו במועדפים שלי, וכך הכנסתי אותו לארגז הכלים שלי, וזכרתי שהוא מתאים ללמידה עצמאית, לצעירים, חווייה כייפית של הצלחה. אני לא יכולה לדעת מתי בעתיד אצטרך כלי כזה בדיוק, ולכן השמירה והארגון בהקשר מסוים הם חשובים. כאשר מגיע הצורך הבא, אני מחפשת קודם כל בארגז הכלים שלי, שאליו נכנסו כלים שמצאו חן בעיני והוכיחו את עצמם כמועילים.

אחרי כמה חודשים בדקתי כלי אחר (interacty) שנראה מעניין, וניסיתי לבדוק ולהכניס בו תוכן. לא עבד לי, הוא לא “שירת” נכון את התוכן. בדקתי כמה סוגי שאלות. עלה לי הרעיון של להמיר את שיטת הלימוד של וילק, שניסיתי בעבר גם בתוך LiveWorksheets ולא יצא טוב. ופתאום קפץ הרעיון לחזור עם התוכן הזה אל ג’יגזי דווקא. וזה היה בול.

הפלטפורמה שמגלה תשובות, ונראית ילדותית אבל צבעונית ומרהיבה – היתה בדיוק מה שהייתי צריכה. יותר נכון – בדיוק איפשרה את החווייה שתלמיד בגיל הזה עם המשימה הזו – צריך.

  • הפלטפורמה הזו מאפשרת הקלטה היישר פנימה, של הנחיות מורה, הקניה ואינטראקציות.
  • מגוון סוגי משחקונים משולבים ברצף, אבל מחוברים ולא מנותקים.
  • סרטונים מיוטיוב משולבים באופן זורם בתוך הג’יג.
  • משוב מיידי, המון צלילים שמאותתים בנעימות אם הצלחת או לא. ומקסימום אם קשה – המחשב מגלה.
  • ויזואליות מעולה, ניווט נוח.

לסיכום,

לא בכל פעם מצליחים למצוא יישום מושלם לכלי דיגיטלי שנחשפנו אליו. יש לי בארגז לא מעט כלים שהכנתי בהם פעילות או שתיים, והם עדיין מחכים ליישום מושלם. כשהקסם קורה – הוא עוצמתי, והתלמידים מגיבים.
מקווה שרצף השלבים שהצגתי כאן בהתחלה יכול לעשות סדר בהצפת הכלים הדיגיטליים שאנחנו חווים.

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן