חזרה למבחן עם ציר זמן

יש די הרבה כלים שמאפשרים לבנות צירי זמן. הם קצת יצאו מהאופנה, ולכן רובם בעיצוב עבש ופונקציות מוגבלות. בסוף התייאשתי, ואז ראיתי בקבוצה של ארז פורת פוסט על HSTRY, וזה היה זה, סוף סוף…
בהסטרי (זה כתוב כמו היסטוריה, רק בלי אותיות ניקוד. מעניין איך זה אמור להיקרא) אפשר בקלות להוסיף כמעט כל סוג תוכן – מדיה כמו תמונות, שמע וסרטונים, והכי נחמד – מקטעים אינטראקטיביים, כלומר שאלות עם בדיקה עצמית מיידית. הם נטשו את המוסכמה שציר זמן אמור להיות אופקי, והציר שלהם דווקא משתרשר לו כלפי מטה. כדי להתמודד עם אריכות יתר הם הוסיפו אופציה לחלק את הציר לפרקים כאלו, וזה די נוח. האופציה של הפורום המובנה פחות נוחה בעיני, מחייבת הרשמה והפרישה שלה לא מספיק ברורה.
(בתור כלי שיאפשר בנייה של רצף למידה הוא לא מצא חן בעיניי. הוא לא מאפשר הטמעה של HTML, התמיכה בפסקאות או בטקסט מעוצב מוגבלת).
השתמשתי בHSTRY כשרציתי להפוך מבחן ‘מתכונת’ של מיצ”ב למשהו קליל וזורם. לקראת המיצ”ב בדרך כלל נותנים לבנות לפגוש מבחן שידמה את סגנון המיצ”ב – בדרך כלל פשוט מיצ”ב משנים קודמות. רק שהפעם, במקום לשכפל לתלמידות ערימת טפסים מאיימת, העברתי את השאלות לציר הזמן. את רוב השאלות העברתי כחיתוכי מסך, והן מופיעות כתמונה, וחלקן הפכו לשאלות רב ברירה ושאלות התאמה. הבנות עבדו בזוגות או ביחידים לפי העדפתן, וענו על השאלות בקצב מהיר. להערכתי, הרבה יותר מהר מאשר לו היו צריכות לשבת מול טופס נייר מייאש ומייבש. העיצוב נעים ומסביר את עצמו. המיידיות בקבלת המשוב לגבי השאלות האינטראקטיביות היה להן נוח.
לאחר מעשה חשבתי שהמשוב היה מדי מיידי. עד כדי כך שבנות חסכו לעצמן מאמץ ופשוט לחצו על כל האפשרויות עד שקיבלו צבע ירוק שמסמן שהתשובה נכונה… ובעצם לא ביצעו שליפה או חשיבה. למטרה הנקודתית שלי זה לא מאוד הפריע, כי הן אכן נחשפו למבנה השאלות ועברו על מושגים רבים, ובעזרת הכלי הן ידעו מה התשובה הנכונה. אבל בראייה רחבה יותר, ברור שעדיף לקבל את המשוב אחרי לחיצה נוספת, או שיהיה הבדל בין מענה נכון בלחיצה הראשונה לבין נסיונות מרובים. כי הכי חשוב שיחשבו!

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

4 מחשבות על “חזרה למבחן עם ציר זמן”

    1. את יכולה לתת לתלמידים משימה לבנות בציר זמן את התקופה שאת מלמדת. הערכה חלופית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן