ארגז חול למורים – מתיידדים עם קלאסרום

בביקורים האחרונים שלי בבתי ספר, שמתי לב לפער בין כמה ברור שסביבת ענן נחוצה כדי לפתח אוריינות דיגיטלית, וכדי להתנהל בנוחות עם למידה חדשנית ומעודכנת. לבין הרתיעה הדרמטית של המורים עצמם מלהתנסות בסביבה, לקפוץ למים ולגלות את היכולות.

אני מנסה לשכנע: הטכנולוגיה משתפרת, היא יותר ידידותית, היא באמת מקצרת תהליכים – כי אפשר מהנייד, ויש גמישות, ולא נשאבים בלי סוף כי אפשר להגדיר זמני אי- זמינות, וענן מאפשר לפתוח תלמידים שסגורים וחסרי מוטיבציה, ולהגשים את כל החלומות הפדגוגיים שלנו, שבלי טכנולוגיה הם מסובכים מדי.
והרוב מהנהנים, אבל קשה, קשה להיכנס.

להתחיל מארגז חול

אז לא מתחילים מיד מהכי קשה. נותנים הקשר משחקי – אנחנו מתנסים במרחב בטוח, מותר לטעות ומומלץ לעשות שטויות.
הרעיון הוא ליצור כיתת קלאסרום אחת בתור התחלה, ובה כל המורים מוגדרים כתלמידים. הם מוזמנים לנווט במרחב, לכתוב תגובות מצחיקות, לבצע בצורה מושלמת או ממש גרועה את המשימות. השתמשתי בארגז חול כזה לפני 8 שנים בבית הספר שלי, אבל הרעיון פה היה לחסוך חלק מהטירחה.

גוגל הוסיפו לאחרונה פיצ’ר נחמד – שיתוף מטלות בין קלאסרומים. כבר לא צריך הזמנה כמורה, שיכפול ובלגן. אפשר לקבל קישור, לסמן את המטלות שנרצה, והופ – הן הופכות לטיוטה בכיתה שבחרנו מתוך האוסף שלנו. המגבלה היחידה היא שהקישור הזה זמין רק תוך הארגון, כלומר מורים ממחוז אחר – לא יכולים ליצור עותק.

אז בניתי כיתה לדוגמא. קלוד סייע לנסח שאלות ומשימות, קופיילוט צייר ציורים מתאימים (ואדובי פיירפלי את הבאנר לכותרת). מיחזרתי שאלון של חטיבת טכנולוגיות. וגם קצת הכנתי בעצמי.

השלב הבא – ליצור קישור העתקה לתכנים. וסרטון הסבר:

השלבים בסרטון –
– להיכנס לקלאסרום המחוזי
– ליצור שם כיתת חדר מורים ריקה
– ואז לקחת את הקישור מתיאור הסרטון, ושם לעשות העתקה אל תוך הכיתה הריקה

לא לשכוח להזמין לשם את המורים שלכם…

וזה הסוף?

לא עצרנו פה. בזכות מובילי קהילת המורים של גוגל – GEG ישראל – יכולתי לקבל עזרה שווה במיוחד! מורים עמיתים ששייכים למחוזות אחרים הוזמנו פנימה כמורים בכיתה המקורית. יצרו עותק במחוז שלהם (זה אפשרי, כי יש “רשימה לבנה” בין המחוזות), ושיתפו משם קישור שיעבוד אצלם במחוז. אני מוסיפה את הקישורים האלו בתיאור הסרטון.

 

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן