אחסון בענן – דרופבוקס 

אחסון בענן – דרופבוקס
שמענו על ה"ענן" בכל מיני הזדמנויות. הידעתם שכל אחד מאיתנו כבר משתמש בו ביומיום?
(סליחה ממי שכבר מכיר את החומר, יש לו אחסון ענן משלושה סוגים כבר שנים וכו')
כשאדם שולח קובץ במייל, הקובץ בעצם עולה לענן (=החלל הוירטואלי, הרשת), ומי שמקבל את ההודעה מוזמן להוריד את הקובץ מהענן למחשב שלו. כך יוצא למשל שאנשים שעובדים עם כמה מחשבים, שולחים לעצמם קבצים כדי שיהיו נגישים להם ממקום נוסף, ולא רק במחשב בו נוצר הקובץ.
החיסרון בשליחה למייל הוא שנוצר בלגן בקבצים:
  • במקום אחד יש גרסא יותר מעודכנת של הקובץ
  • במקום אחר הקבצים מאורגנים בסדר אחר
כדי לפתור זאת קמו חברות רבות שמציעות אחסון בענן. אתה פותח חשבון אישי, (זה בחינם, עם הגבלת נפח מסוימת) ומעלה לתוכו את הקבצים שלך לתיקיות מסודרות כרצונך. הכל נגיש לך מכל מחשב שמחובר לאינטרנט- נכנסים לחשבון, ומורידים מה שרוצים.
בהמשך הוסיפו קיצור דרך חשוב. במקום להעלות ולהוריד בעצמך, תיקיית הענן מתנהגת כמו תיקיייה רגילה במחשב, ופשוט דואגת להעלות בעצמה כל קובץ שנשמר בה – אל הענן, ולהיפך. (סינכרון).
כלומר: נגיד יש לי מחשב נייד ונייח, והתקנתי בשניהם תיקיית דרופבוקס (האחסון ענן המועדף בעיני). עבדתי על מצגת בנייד, שמרתי לי כרגיל לתיקיית דרופבוקס- תוך כמה דקות המצגת קיימת גם בתיקייה המקבילה בנייח! כמו מראה. כל שינוי – מתעדכן בענן מייד.
הדבר הבא שמתאפשר הוא שיתוף. שתי מורות מלמדות חומר מקביל. אחת יצרה תיקייה בדרופבוקס, ושולחת שיתוף לשניה. כעת יש תיקייה שקיימת במחשב אצל שתיהן. כל אחת מוסיפה ומשפרת את החומר, וזה פשוט מופיע גם אצל השניה. בסוף השנה- אפשר לנתק את השיתוף.
ומה תכל'ס?
המטרה שלנו היא שיהיה לבית הספר מאגר קבצים מקוון. עץ תיקיות של כל המקצועות בכל הכיתות, וכל מורה משתתף בתיקיות שרלוונטיות לו. מורה חדש שמצטרף- יכול להיעזר בחומרים המעולים שריכזו קודמיו, ולהוסיף עוד משלו.
דווקא בגלל שהאווירה אצלנו היא של המון נתינה ועזרה הדדית, חשבנו שמהלך כזה יכול לתפוס, ולסייע טכנית לעזרה ההדדית שכבר ככה קיימת ב"ה.
כל מורה מתקין דרופבוקס לעצמו. לוחצים על DOWNLOAD, ומתקינים במחשב. במהלך ההתקנה תתבקשו לקבוע סיסמא לחשבון שלכם. (לא לחשוש, זה לא מסובך. אנגלית מינימלית מספיקה בהחלט).
אחרי שיש לכם חשבון, תוכלו להצטרף לתיקיות השיתופיות של הדרופבוקס הבית ספרי. לתיקייה השיתופית תוסיפו חומרים שיש לכם (רק לא כדאי סרטונים, כי זה יתפוס יותר מדי נפח). המורים המקבילים יוסיפו משלהם, וכך כולם מרוויחים.
(על הדרך תוכלו כמובן ליצור תיקיות לשתף מתכונים עם אחותכם או תמונות עם סבתא, זה כבר לא ענייננו…)

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן