קישורים חכמים – ופשוטים!

"אם זה לא יהיה פשוט, זה פשוט לא יהיה" – ככל שאני עובדת עוד עם צוותי הוראה וקבוצות תלמידים, נראה שהמשפט הזה (של גנרל פטון במקור) מתאמת יותר ויותר. מה שקל, נוכח וברור – יתבצע ויתקיים; ואילו מה שדורש הקלקה מיותרת, שתועלתו אינה ברורה או מעוצב בצורה לא ממש מדוייקת – פשוט לא קורה. לא יעזרו הבטחות שהכלי ממש שווה ונחמד, אם צריך לעבור יותר משלב – שניים כדי להפעיל אותו ולחוות הצלחה, זה פשוט לא יהיה.
יש יישומים שונים, בעיקר המעודכנים שבהם, שעובדים כדי לתת לגולש "הצצה לעתיד" – רמז חזותי לתוכן של הקישור עוד כשמרחפים עליו, לפני הלחיצה הגורלית. כך למשל בthinglink , כלי לריכוז קישורים ע"ג תמונה בעזרת נקודות חמות, הופך באופן אוטומטי כל קישור ליוטיוב- לנגן מובנה, קישור לפליקר או פיקאסה הופך לגלרייה לצפייה ישירה. חוסכים לגולש את הצורך ללחוץ ממש ולצאת לעמוד חדש. כך גם בקלמאו, כלי ליצירת פרסומים לדפדוף מקוון, שמאפשר הוספת שכבות תוכן. גם בקלמאו קישור לסרטון הופך בעצם להטמעת סרטון (בלי שנצטרך לגעת בקוד), קישור לקטע שמע – מתנגן בתוך קלמאו וכדומה.
עוד כלי שמשתמש בקישורים חכמים בדרך קלילה וגאונית הוא הPaper של dropbox. זהו כלי חדש במצב BETA, שלדעתי ממציא מחדש את יצירת המסמכים. אחרי WORD הוותיקה, תוכנה כבדה ושולחנית, הגיע Docs של גוגל והכניס לדפדפן את יצירת המסמכים. זאת בגירסא רזה, עם פחות פונקציות גרפיות, אך מעודדת שיתופיות ונגישה מכל מסך. Paper לוקח אותנו צעד נוסף קדימה. עריכת המסמך נקייה מכפתורים. אלו הוחלפו בסרגל צף זעיר שמופיע לפי הצורך. תמונות ניתן להדביק בקלות הישר מהלוח, והן מתארגנות לבד לגלריה וחולקות ביניהן את השטח באופן דינמי. וכמובן, הקישורים חכמים – הדבקת קישור למסמך בדרופבוקס או בדרייב הופכת מיידית לתצוגה מקדימה של הקובץ. כך גם סרטונים מיוטיוב או שירותי וידאו גדולים אחרים, וכן הלאה. הפייפר כמובן שיתופי ומסתנכרן בדומה לDocs.
אני סבורה שהיכולת הטכנית לתת תצוגה מקדימה לפני לחיצה על קישור היא שיפור משמעותי, והשימוש בה יתרחב ויילך. ככל שיהיה קל יותר לבחור את ההקלקה הבאה, יש יותר סיכוי שהיא תתרחש.  ניתן להוסיף לכך גם את השימוש בwalk me – הדרכה אינטראקטיבית לגבי הפונקציות השונות בכלי, בביקור הראשון בתוכו, בבועות דיבור קטנות שמטיילות בין הכפתורים – מתרחב והופך לסטנדרט. מה שמוצלח – תופס.
 
 

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן