מה כל כך נחמד בWIX

בשבועיים האחרונים יצא לי להקים שני אתרי Wix – האחד למעצבת אופנה, והשני לאחותי, שהיא מרצה ויועצת בגישת שפר. המערכת הזו מצליחה שוב ושוב להפוך את התהליך לכייפי ופורה… בתחילת הדרך שלהם, בניתי אצלם כמה אתרי פלאש. קלות העבודה והאינטואיטיביות של “גרור ושחרר” היו נהדרים, והתפלאתי לגלות כמה קל להגיע לתוצאה חמודה ואסתטית בלי כל ידע מקצועי. העברית הפוכה, האתר היה כבד אבל הי, כל האתרים היו כל כך איטיים ממילא…
הזמן חלף והפלאש דעך. Wix הזדרזו להמציא את עצמם מחדש, בשפת הHTML5 המעודכנת. זה לא היה קל כי פלאש מאפשרת באופן מובנה הרבה יותר טריקים ואנימציות. הגרסא הראשונה של עורך הHTML היתה מאכזבת למדי עבור מי שהתרגל לממשק הפלאשי העליז, ולא יכלתי לסבול את היצע הפונטים הדל. סוף סוף שפה שתומכת בRTL, למה להישאר עם “אריאל” ו”טהומה”?! נטשתי את הפלטפורמה לטובת 022 החמודה, וורדפרס, Webzai (הפחות מוכרת)…
בסוף Wix ראו שצריך והוסיפו תמיכה בעוד כמה פונטים. לא הזיקו גם מערכת הניוזלטרים המובנית, “חנות” האפליקציות ועיצובי הפתיחה היפים במיוחד. סביבת העריכה התעדכנה, האנימציות חזרו (לא כמו פלאש. עדיין לא). כך שקפצתי שוב לבקר, וסוף סוף נהניתי מליצור בפנים אתר חדש (בקטנה. המרתי את האתר של בעלי מפלאש לHTML5), ומאז אני מנצלת כל הזדמנות.
מה כל כך נחמד בזה? ואיך, במחילה, זה קשור לתקשוב?? תוך כדי תהליך יצירה, אנחנו באופן טבעי מבצעים טיוט. מילה לא מוצלחת אולי, שמתארת את הקימוט העצבני של הרעיון הראשון והשלכתו לסל, ואז עיבוד נוסף ושיפוץ ורעיון חדש שמבזיק… וכך עד שמגיעים לתוצאה טובה. קשה מאוד להיות יצירתי בלי טיוטות. לא קל לתכנן רק בראש ולהגיע ישירות לתוצאה. צריך לראות בעיניים את התכנון פוגש את המציאות ולעדכן מה שצריך.
Wix מאפשרת לי, ולכל אחד שרוצה, לבנות אתר ביצירתיות מלאה. לזרוק על ה”נייר” מה שדמיינתי, לבדוק איך זה יוצא, לאלתר ולפתור בעיות שצצות. וזה כיף.
כנראה לא בכל גיל, אבל גם התלמידים שלנו יכולים. בזמנו (לצערי זה לא יצא לפועל) הצעתי למורה של מגמת אמנות שנלווה את בנות המגמה ביצירת אתר Wix אישי ליצירות של כל אחת. קל, מיידי, אינטואיטיבי, ומאוד יצירתי. תחשבו מה המשמעות של אתר עבור בן נוער. מקום שלם שהוא שלי, מייצג אותי (לא לשכוח כמובן להתייחס לאתיקה ופרטיות) ומאפשר לי להתנסות בבנייה וביצירתיות – תכנון וגם אילתור, המצאה וגם עבודה בתוך שבלונה (איפה אנשים יחפשו את כפתור הבית?). ובעיקר – הרבה כיף, צבעוניות, תמונות ותנועה.
 

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

3 מחשבות על “מה כל כך נחמד בWIX”

  1. פינגבאק: WIX – כתהליך טיוט יצירתי להפעלת תלמידים | עמי סלנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

יישור קו

עומדים בפתחה של שנת לימודים חדשה. נותרו ימים ספורים, במהלכם אני מנסה למצוא את הזמן לעבור

קראו עוד »

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן