להתכונן למיצ”ב או לא להתכונן. זו השאלה

תרגול וחזרה בפתיחת כל שיעור – בקלות, ובלי אמצעי קצה.

להתכונן למיצ"ב או לא להתכונן. זו השאלה 1
אני מלמדת מדעים בכיתה ה’, והבנות שלי צריכות להיות מוכנות למבחן מיצ”ב שיתקיים השנה. מצד אחד חשוב שיצליחו ויהיו מוכנות, ולא ייפלו מסיבות טכניות של חוסר היכרות עם מבנה השאלות למשל. מצד שני, הלמידה הרגילה חשובה לי יותר… מבחינה ערכית לא נכון בעיני להפוך את המבחן לחזות הכל. 
כדי לאזן, הכנתי מצגת עם שאלות מהמיצ”ב של שנים קודמות. בפתיחת כל שיעור נציג את אחד השקפים, ועליו אחת השאלות. הבנות עונות לעצמן (תיכף נרחיב על זה, זה קטע נחמד), ואז רואים מה היו התוצאות, נזכרים תוך דקה-שתיים בנושא (חלק מהנושאים נלמדו בשנים קודמות, חייבים לרענן) וממשיכים לשיעור כרגיל. אני מניחה שזה ייקח 5 דקות מהשיעור. כדי לצמצם זמנים אמחק בכל פעם את השקף שכבר עברנו עליו, וכך נחסכת הגלילה.
אבל איך עונים בזמן קצר, כולל לקבל מיפוי ואחוזי תשובות כך שנוכל לראות מה התחומים שצריך לדייק בהם יותר? אבל בלי שאני כמורה אצטרך לאסוף המון בחנים ולבדוק אותם כל היום (אמרנו, בפתיחת כל שיעור. זה יוצא 3 פעמים בשבוע בכל כיתה… תכפילו במספר הבנות. לא תודה, לא מעוניינת). ואם אפשר, אז גם בלי שהבנות ירגישו לחוצות בבוחן, שיהיה קצת כמו משחק? אה, וגם בלי אמצעי קצה לתלמידים, אלא רק פלאפון של המורה?
אפשר… קוראים לזה Plickers. פליקרס.
להתכונן למיצ"ב או לא להתכונן. זו השאלה 2

איך זה עובד?

כל תלמיד מקבל כרטיס נייר ועליו מודפסת צורה מיוחדת, ומסובב אותו לפי התשובה שבחר. המורה סורק את הכיתה, והאפליקציה קולטת מי ענה מה כלומר איזה כרטיס מסובב באיזו זווית, ובמקרן מוצג הגרף עם התשובות שהתקבלו בעמודות צבעוניות (האפליקציה מסתנכרנת עם האתר). רק המורה יכול לראות פירוט לפי תלמידים, וזה נשמר במערכת וכך מצטברת תמונה לגבי הידע של כל תלמיד.
להתכונן למיצ"ב או לא להתכונן. זו השאלה 3
 

איך מפעילים את זה?

  • פותחים חשבון באתר. (דקה).
  • מגדירים כיתות. (20 שניות)
  • מדביקים בכל כיתה רשימת תלמידים, וכל אחד מקבל מספר באופן אוטומטי. (דקה, והגזמתי פה). תומך בעברית בלי בעיה.
  • יוצרים שאלות. כאן על מנת לחסוך זמן וטרחה, קראתי לכל שאלה שקף 3”, שקף 34” בהתאמה למצגת שלי ורק סימנתי למערכת מהי התשובה הנכונה. (לקח 10 דקות לסדר מיצ”ב שלם). 
  • מדפיסים כרטיסים מפה. לא צריך להדפיס 40 אם יש לכם 28 תלמידים, כן? תזכרו את היערות הטרופיים ותחסכו הדפסות מיותרות. כל תלמיד מקבל בגודל A5.
  • נותנים לכל ילד להדביק במחברת את הכרטיס שלו, לשימוש רב פעמי. 
  • מקרינים את השאלה. הילדים אוחזים את הכרטיס מסובב על הצד שהם חושבים. הצורה המיוחדת גורמת לכך שקשה להעתיק רק הסורק יודע מה בחרת. סורקים, ואפשר גם להקרין את העמודות עם התוצאות.
להתכונן למיצ"ב או לא להתכונן. זו השאלה 4
הסברים נוספים וסרטונים אצל אפרת מעטוף .
בהצלחה!

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

2 מחשבות על “להתכונן למיצ”ב או לא להתכונן. זו השאלה”

  1. פינגבאק: איך לשלוח מייל מותאם אישית לכל הורה לגבי הילד שלו? – חולמים תקשוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן