איך זה להצטרף לG SUITE FOR EDUCATION

בעקבות הסגירה המצערת של ניפגש החביבה חיפשנו תחליף. אישית אני מעדיפה כלים ללא תשלום, ובתחום הזה במיוחד העלויות גבוהות – בין אלפיים לחמשת אלפים ואפילו צפונה א מעוניינים להתממשק עם מערכת ניהול ציונים למשל. החלטנו ללכת על קלאסרום של גוגל עבור מרחבי הלמידה.
במבט לאחור – לא היה קל במיוחד. בשבועיים האחרונים מאז שהתחלתי את התהליך הרגשתי שאני מסתובבת באיזור בסטייל מייקרוסופט ופחות באיזור גוגלי מבחינת אופי ההתנהלות הכבד, עמודי תמיכה ארוכים ומתוסבכים… כדי לפתוח קלאסרום, צריך להתקבל אל G Suite for Education, וכך מקבלים בנוסף חבילה שלמה של אפליקציות גוגל – ממייל ועד יומן, דרייב ללא הגבלה ועוד. אבל על מנת להתקבל צריך לרכוש דומיין, כלומר כתובת אינטרנט, עבור בית הספר (דומיין ישראלי ניתן לקנות ב49 ש”ח לשנה), ואז לאמת את הבעלות שלך עליו. הסתבכתי עם זה שלושה ימים. כאשר רוכשים דומיין, יש לך אפשרות להיכנס לניהול DNS, כלומר להגדיר לאיזה שרת לשלוח את מי שלוחץ על כתובת הדומיין שלך. ניסיתי להכניס את הנתונים שגוגל סיפקו לי בשלבי האימות לשם, וזה כמובן לא עבד.
למדתי שעלי להשאיר את שרתי ברירת המחדל של החברה שמכרה לי את הדומיין, וללחוץ בהגדרות הפנימיות יותר, ושם להוסיף רשומת TXT או CNAME, שאלו תצורות טקסט מסוגים שונים שמאפשרים לסמן לגוגל שאכן אנו הבעלים של הדומיין. אחרי הכנסת הרשומה הקטנה, כאשר סוף סוף עשיתי זאת נכון, האימות לקח זמן לא ארוך. לפני כן הרצתי בכל פעם אימות שלקח שעה שעתיים, עד שנכשל.
תוך כדי ההסתבכות הזו חיפשתי עזרה. באתר של עירית מרחב מצאתי קישור לקבוצת וצפ של אדמינים של ג’י סוט בישראל. הקבוצה היתה שקטה ולקח לי זמן עד שהעזתי לשאול – ובאמת הרבה הציעו לי עזרה באופן פרטי, ביניהם חיים שהוא נציג של גוגל ותומך רשמי בתהליך בסבלנות רבה.
אחרי האימות של הדומיין, נדרשתי למלא טופס בקשה להצטרף למסלול EDUCATION. תוך יום יומיים קיבלתי מייל עם פרטים נוספים שעלי למלא כדי להוכיח שאנחנו באמת בית ספר כמו שהצהרנו. שלחנו, ולבסוף קיבלנו את האישור המיוחל. בתקופת זמן הביניים כבר יכולתי להיכנס אל ממשק הניהול, אבל הרבה מהפונקציות מוגבלות:  10 משתמשים בלבד, שליטה מינימלית על שיוך אפליקציות ועוד.  ממש לאחרונה (חופש תשע"ט) התעדכנה האפשרות ומספיק לספק לגוגל סמל מוסד והתהליך קצר הרבה יותר. תודה ללירון פרלמוטר!
המשוכה הבאה היא העלאת משתמשים. הייתי צריכה לחשוב הרבה כיצד לבנות את כתובת המייל של המשתמשים, כך שיהיה להם נוח להיכנס (מדובר ביסודי) ויאפשר זיהוי של היחידה הארגונית אליה הם משתייכים. אני חושבת שהעליתי יותר מ30 פעמים קבצי משתמשים כדי לגלות כיצד לעשות זאת נכון… ובכל פעם צריך לערוך (טוב שיש את אקסל החכם, השתמשתי המון במילוי מהיר וביכולות המיון), לשמור בשם, לפתוח באמצעות תוכנה אחרת שמאפשרת שליטה על הקידוד כדי שהעברית לא תתג’ברש… 
זהו, הבוקר שלחתי למורים מייל הסבר מפורט, וגם את פרטי הכניסה לכל אחד – כמובן בעזרת הכלי התותחי של שליחת מייל מותאם אישית שפיתחתי (נראה לי זה כבר יותר משוכלל אפילו ממה שסיפרתי לכם פה). יצרתי עבור המורים מרחב מיוחד בקלאסרום – שבו כל התלמידים הם חברי הצוות. הכנסתי לשם מדריכים והסברים מדורגים שיעזרו להכיר את קלאסרום ולהתחיל להפעיל בעצמם מרחבים חדשים. נעזרתי בiorad – הצטערתי לגלות שאפשר להכין רק 3 מסלולי הסבר בגרסא החינמית.
קלאסרום עצמה, בשונה מאוד ממשק הניהול של G SUITE, היא דווקא סביבה מאוד פשוטה, מינימליסטית ולא מסתבכת. שתי לחיצות לפתיחת מרחב, הדבקה פנימה של רשימת התלמידים, לחיצה נוספת ויש מטלה מוכנה. קצת קשה לי שאי אפשר לשלוט בכלל על העיצוב (ולא, להחליף תמונה ראשית לא באמת נחשב. סורי) אבל ההתחברות ליומן – לדרייב –  אנשי הקשר וכו’ מאוד פשוטה ויעילה. אני כנראה אתגעגע לקישורים המוטמעים בניפגש, כי בקלאסרום לינק תמיד נפתח בעמוד חדש (מלבד סרטוני יוטיוב). לפחות יש תצוגה מקדימה קטנה. אז זה לא באמת LMS, רק מערכת לשיתוף קישורים והגשת משימות מסודרת. זה מה שאנחנו צריכים.
נוח להיות חלק ממערכת מושקעת ועולמית, כך שהמון אתרים עם כלים מתחברים ומתממשקים איתה. כיף לקבל אחסון דרייב ללא הגבלה. וגם התמיכה היתה טובה. ועוד בחינם. תודה גוגל!

שתפו מישהו שיכול ליהנות מזה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב email

אפשר בכיף להשאיר תגובה:

1 מחשבה על “איך זה להצטרף לG SUITE FOR EDUCATION”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוזמנים לעקוב: 

אולי יעניין אותך גם

ביוטיוב

הרשמה לתפוצה

שולחת רק דברים ששווים את הזמן שלך בעיני. בוודאי לא מעבירה לאף אחד

צור קשר

בטח יש לך משהו מעניין לומר

לצרף אותך לתפוצה?

נשתדל שיהיה מעניין ושווה

דילוג לתוכן